مجله الکترونیکی

تشخیص شارژر اصلی از تقلبی

تشخیص شارژر اصلی از تقلبی

امروزه زندگی بسیاری از ما با تکنولوژی گره خورده است و استفاده از گوشی‌های هوشمند برای اکثریت افراد جامعه به یک نیاز تبدیل شده است. استفاده از شارژر مناسب، از دغدغه افراد به جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به گوشی‌های آن‌ها به حساب می‌آید؛ بنابراین، تشخیص شارژر اصلی از تقلبی از بحث‌های چالش‌برانگیز به حساب می‌آید؛ زیرا برخی از شارژرها ممکن است به ظاهر شبیه به شارژر اصلی باشند، اما در واقعیت کیفیت پایینی دارند که باعث آسیب‌رسانی به گوشی می‌شود. در مطلب زیر سعی می‌کنیم روش‌های تشخیص شارژر اصلی از تقلبی را به طور کامل بیان کنیم که هنگام خرید به مشکل نخوریم.

چرا نباید از شارژر تقلبی استفاده کنیم؟!

چرا نباید از شارژر تقلبی استفاده کنیم؟!

چرا نباید از شارژر فیک استفاده کنیم؟

استفاده از شارژر تقلبی می‌تواند آسیب‌های مخربی را به باطری موبایل شما وارد کند. حتی در موارد نادر، این شارژرها می‌توانند موجب ایجاد آتش‌سوزی شوند. در سایر موارد، ممکن است سرعت شارژ شدن باطری گوشی شما بسیار کم شود و این موضوع در دراز مدت سبب می‌شود که عمر باطری شما کاهش یابد. شارژرهای فیک موجود در بازار توانایی ایجاد جریان الکتریکی ثابت را ندارند و از آن‌جا که تلفن‌های همراه باید با یک جریان ثابت شارژ شوند، این شارژرها با انتقل جریانات نوسانی، در طولانی مدت، سبب آسیب‌رسانی به باطری موبایل می‌شوند.

تشخیص شارژر اصلی از تقلبی

برای تشخیص شارژر اصلی از شارژر تقلبی، ابتدا باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. بررسی برچسب: شارژر اصلی معمولاً دارای برچسب و لیبلی با اطلاعات کامل و دقیق است. اگر برچسب شارژر شما ناقص یا نامعلوم است، احتمالاً شارژر اورجینال نیست.
  2. وزن شارژر: شارژر اصلی معمولاً سنگین‌تر از شارژرهای کپی یا تقلبی است. اگر شارژر شما خیلی سبک است، احتمالاً اورجینال نیست.
  3. کیفیت ساخت: شارژر اصلی معمولاً با استفاده از مواد باکیفیت ساخته شده است و دارای یک پوشش محافظ است. اگر شارژر شما از نظر کیفیت ساخت، ضعیف به نظر می‌رسد، احتمالاً شارژر اصلی نیست.
  4. اتصالات: شارژر اصلی دارای اتصالاتی محکم و دقیق است. اگر اتصالات شارژر شما لغزنده یا نامناسب هستند، احتمالاً شارژر تقلبی است.
  5. بررسی عملکرد و سرعت شارژ: شارژرهای اصلی می‌توانند دستگاه را با سرعتی که تولید کننده آن را تعیین کرده، شارژ کنند. در صورتی که شما احساس می‌کنید شارژ دستگاه شما خیلی دیر انجام می‌شود یا شارژ آن به‌صورت ناگهانی کم می‌شود احتمالا با یک شارژر تقلبی سر و کار دارید.
  6. بررسی گواهینامه‌ها و استانداردها: یک شارژر اصلی معمولاً دارای گواهینامه‌های مربوط به استانداردهای ایمنی است. بررسی کنید که آیا شارژر شما دارای گواهینامه‌ها و استانداردهای معتبری مانند CE، FCC یا RoHS هست یا خیر.

 

با خرید از فروشگاه‌های معتبر و برندهای اصلی، تا حد خوبی می‌توانید از خرید شارژرهای تقلبی جلوگیری کنید. سعی کنید از فروشندگان مورد اعتماد و فروشگاه‌های معروف و معتبر اقدام به خرید شارژر کنید.

تشخیص شارژر سامسونگ اصلی از تقلبی

تشخیص شارژر سامسونگ اصلی از تقلبی

 

نحوه تشخیص شارژر اورجینال از شارژر تقلبی در گوشی‌های سامسونگ

شرکت سامسونگ از معروف‌ترین تولیدکنندگان لوازم هوشمند در سراسر دنیا است. که محصولات آن در سراسر دنیا به فروش می‌رسد. این موضوع باعث شده است که نسخه‌های تقلبی شارژرهای سامسونگ نیز در بازار به شدت زیاد باشند. بنابراین، هنگام خرید شارژرهای این شرکت می‌بایست توجه ویژه‌ای به نکات تشخیص شارژرهای اصلی از تقلبی داشته باشید.

تشخیص شارژر اصل از تقلبی فقط با بررسی دقیق جزئیات امکان پذیر است. ظرافت‌های موجود در محصولات اصلی، وجه تمایز میان آن‌ها و کالاهای تقلبی است. لذا در این‌جا سعی می‌کنیم به چند مورد از تفاوت‌های موجود بین شارژرهای اصلی و تقلبی شرکت سامسونگ اشاره کنیم.

بررسی طرح نوشتاری برند سامسونگ

طرح نوشتاری برند سامسونگ بر روی شارژر می‌تواند یکی از بهترین روش‌های تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی باشد. شارژرهای تقلبی، معمولاً ظرافتی که در آرم درج شده بر روی شارژر اصلی به‌کار رفته است را رعایت نمی‌کنند. اختلافی که بین شارژر اصل و تقلبی است معمولاً آن‌چنان فاحش نیست اما در حروف A موجود در مارک سامسونگ، این تفاوت قابل ملاحظه است. A درج شده بر روی شارژرهای اصلی معمولاً نازک‌تر بوده و از ظرافت بیش‌تری برخوردار است. در شارژرهای اصلی، اطلاعات شارژر به خوبی با لیزر نوشته شده‌اند.

بررسی مشخصات درج شده بر روی شارژر

روش تشخیص دوم، دقت به مشخصات درج شده بر روی شارژر است. یکی از اطلاعاتی که پشت شارژرها نوشته می‌شود، کشور سازنده آن محصول است. محصولات ساخت چین معمولاً تقلبی بوده و از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. وجود نشان UL در داخل یک دایره توخالی که نشان دهنده یکی از سازمان‌های استاندارد است، می‌تواند تأییدی بر اصل بودن شارژر باشد.

تفاوت وزنی در نسخه اصلی و تقلبی

همان‌طور که گفته شد، شرکت سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات دیجیتال و هوشمند به حساب می‌آید. لذا این شرکت در تولید محصولات خود از متریال مرغوب استفاده می‌کند. شارژرهای اصل این شرکت معمولاً نسبت به نسخه‌های تقلبی خود سنگین‌تر هستند. این اختلاف وزن در حد چند گرم بوده و برای مقایسه آن باید دقت بسیار زیادی داشته باشید.

میزان حرارت ایجاد شده هنگام شارژ موبایل

در ساخت شارژرهای اصلی سامسونگ، از متریال مرغوبی استفاده می‌شود و بردها و مدارهای الکترونیکی آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردارند. معمولاً، در شارژرهای تقلبی هنگام شارژ موبایل، حرارت زیادی تولید می‌شود که این موضوع به سرعت قابل تشخیص است؛ چرا که شارژرهای اصلی به سرعت داغ نمی‌شوند و مقدار حرارت آن‌ها چندان افزایش نمی‌یابد.

تفاوت موجود در دوشاخه های شارژرهای اصل و شارژرهای تقلبی

تفاوت موجود در دوشاخه‌های شارژرهای اصل و شارژرهای تقلبی این است که در شارژرهای اصلی شرکت سامسونگ، در دو قسمت پلاستیکی آن برامدگی وجود دارد. این برامدگی باعث جدا شدن قسمت پلاستیکی از قسمت فلزی شده و نوعی عایق الکتریکی ایجاد می‌کند. همچنین، سبب دوام بیش‌تر شارژر در برابر ضربه می‌شود.

قسمت اتصالات شارژر

شارژر اصلی در قسمت اتصالات، بسیار صاف و صیقلی است، در حالی که در شارژرهای تقلبی، در گوشه‌ها و لبه‌ها ناهمواری دیده می‌شود.

مدت زمان شارژ کردن گوشی

شارژرهای اصلی دارای مدار باکیفیت مرغوب هستند و از سرعت انتقال الکتریسیته مناسبی برخوردارند. این شارژرها ولتاژ مورد نیاز گوشی را به خوبی تامین کرده و همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، انتقال جریان را بدون نوسان انجام می‌دهند. همچنین، شارژرهای اصلی مدت زمان کم‌تری برای شارژ کردن موبایل نیاز دارند.

تشخیص شارژر آیفون اصل از تقلبی

تشخیص شارژر آیفون اصل از تقلبی

تشخیص شارژر اصلی آیفون

برای تشخیص اصل بودن شارژرهای آیفون نیز می‌توان از مواردی که درباره‌ی شارژرهای اورجینال سامسونگ گفته شد، استفاده کرد. مواردی مانند: مدت زمان مورد نیاز جهت شارژ کردن موبایل، حرارت ایجاد شده هنگامی که شارژر به پریز برق متصل است و نوع متریال مورد استفاده در ساخت شارژر، می‌توانند نشان‌دهنده اصل یا تقلبی بودن آن باشند.

بررسی جعبه شارژر

برای تشخیص شارژرهای اصلی آیفون باید به مشخصات جعبه توجه کرد. لوگوی اپل حک شده بر روی جعبه‌های شارژر، اصل بودن آن را نشان می‌دهد. روی قسمت جلویی شارژرهای آیفون، یک لوگوی اپل و عبارت “w power adaptor20” نوشته شده است که ولت آداپتور را نشان می‌دهد.

درج عبارت UL یا CE که نماد گواهینامه ایمنی است، می‌تواند از دیگر نشانه‌ها برای تشخیص کالای اصل از تقلبی باشد.

بررسی بدنه شارژر

توجه به جزئیات بدنه شارژر از دیگر راه‌های تشخیص اصل یا فیک بودن آن است. شارژرهای آیفون نیز مانند شارژرهای سامسونگ از متریالی مرغوب ساخته می‌شوند. ویژگی‌هایی مانند لبه‌های صاف و بدون ناهمواری، جنس پلاستیک مرغوب و طراحی بی‌نقص و رنگ سفید صدفی از ویژگی‌های شارژرهای اصل آیفون هستند. شارژرهای تقلبی آیفون معمولاً از فلزی کدر برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند. پایه‌های فلزی شارژرهای اصل هیچ‌گونه انحنایی به سمت داخل یا خارج ندارند و کاملاً صاف هستند.

اطلاعات درج شده بر روی آداپتورهای اصلی شرکت اپل، معمولاً کمرنگ و تار هستند که به خاطر استفاده‌ی شرکت اپل از جوهرهایی است که برای محیط زیست آسیبی ایجاد نمی‌کنند.

استعلام کد رهگیری

شارژرهای تولیدی شرکت اپل، دارای کد رهگیری هستند که این روش، مطمئن‌ترین راه برای بررسی اصل بودن شارژر خریداری شده است. شما با جستجوی کد سریال درج شده بر روی جعبه در سایت رسمی شرکت اپل، می‌توانید به اصل بودن محصول خریداری شده خود پی ببرید. اگر در سایت اپل، کد سریال محصول موجود نباشد، به معنای فیک بودن کالای شما است. این کد سریال تنها مختص شارژرها نبوده و تمامی محصولات اپل روی جعبه‌ی خود دارای چنین کدی هستند. با سرچ این کد، اطلاعات تکمیلی محصول شما در سایت نمایش داده می‌شود.

بهای پرداختی

اما مهم‌ترین نکته هنگام خرید شارژرهای آیفون، توجه به قیمت آن است. کالاهای تولیدی شرکت اپل مانند آیفون‌، اپل واچ و ایرپاد معمولاً قیمت بالایی دارند. شارژرهای تولیدی اپل نیز از این قاعده مستثنی نیستند. شارژرهای فیک اپل بدلیل کیفیت پایین‌تر نسبت به نسخه‌های اورجینال، قیمت کم‌تری هم دارند. البته دقت کنید که تنها از روی قیمت، نمی‌توانید به اصل بودن شارژر خریداری شده پی ببرید و حتما باید موارد قبلی را نیز در نظر بگیرید.

درباره‌ی نحوه‌ی تشخیص شارژر آیفون اصل از تقلبی می‌توانید در این سایت اطلاعات کامل‌تری کسب کنید.

تشخیص شارژر اورجینال از فیک

تشخیص شارژر اورجینال از فیک

سخن پایانی

با توجه به نکات ساده‌ای که گفته شد، می‌توانید به راحتی اصل بودن یا فیک بودن شارژر خود را تشخیص دهید و از آسیب رسیدن به گوشی و یا باتری آن جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از شارژر اصلی می‌تواند عمر باتری گوشی شما را افزایش دهد. با انجام این اقدامات ساده، می‌توانید تجربه بهتری در استفاده از گوشی هوشمند خود داشته باشید. دقت داشته باشید که با پرداخت کمی هزینه بیش‌تر و خرید شارژر اورجینال و مطمئن، از هزینه‌هایی که ممکن است در آینده برای تعمیر موبایل پرداخت کنید، جلوگیری شود.

در صورتی‌که پس از مطالعه‌ی مطالب گفته شده همچنان سوال یا تردیدی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات مسئله‌ی خود را بیان کنید تا کارشناسان ما در کم‌ترین زمان ممکن مشکل را برطرف نمایند.

همچنین، می‌توانید در این مطلب درباره‌ی نحوه‌ی تشخیص کابل شارژر اصلی از تقلبی اطلاعات کسب کنید.

 

نوشته قبلی

بهترین روش شارژ گوشی برای افزایش عمر باتری

نوشته بعدی

بهترین روش شارژ گوشی برای افزایش عمر باتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری